2016年7月20日星期三

The Development History of Centrifugal Blower and Axial Flow Fan

The Development History of Centrifugal Blower and Axial Flow Fan 

As early as the Shang dynasty (c.1600-c.1046 B.C.) and Western Zhou Dynasty (c11th century-771 B.C.), Chinese people had invented air bellows with forced air features, for smeltery and foundry. 
 air bellows

Firstly, Chinese people used cow or horse leather to make leather bag. They connected duct or pipe to the leather bag,and forcing air by breathing the bag. Then, in the Warring States Times, these leather bags were installed in parallel or in series to reach better ventilation effect. 

Propeller windmill also was created and used in ancient China, and it was the ancestor of axial flow fan.
In southern China, people invented grain milling wind car, and they are still in using today. They can be said the ancestor of modern centrifugal blower fan and compressor.
grain milling wind car


1862, Guido Bell from England invented centrifugal blower. The impeller, casing were concentric circular,the casing was made from brick, while wooden impeller was backward straight blade. The efficiency just reached 40%, and they were mainly applied in mine ventilation at that time. 

1880,for mine ventilation, some engineers designed centrifugal blower fan with volute casing and backward curved blade. The centrifugal fan construction was improved step by step. 
Chinese ancient centrifugal fan

1892, French invented crossflow fan. 

1898, Irish invented forward West Luo Ke type centrifugal fan, then it was widely used by other country. 

In the 19th century, axial flow fan was used as forced draft fan for metallurgical industry. But the pressure was just 100~300pa, and the efficiency only reached 15~25%. The technology did not get fast development until after 1940s. 

1935, German used axial flow fan to force air and induce air for boilers firstly.

1948, Danes created adjustable blade axial flow fan during the operation. Then all kinds axial flow fan had great development. 
old centrifugal fan

11 条评论:

  1. https://www.namasha.com/v/a8bzDLfi
    https://www.aparat.com/v/3hPYe
    https://www.aparat.com/v/90NIo
    https://www.namasha.com/v/BPfcg7Al
    https://knowyourmeme.com/users/%D8%B3%D9%BE%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%A9

    回复删除
  2. همیشه قبل از قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی صنعتی ، آنرا خراشیده ، با اسپری شستشو داده و تا حد ممکن مواد زائد را از ظرف خارج کنید. باقی ماندن بیش از حد مواد غذایی روی ظروف قبل از بارگیری ماشین ظرفشویی صنعتی می تواند منجر به گرفتگی در جت ها و فیلترهای شما شود.

    回复删除
  3. قطر داخلی مخزن اسید 2200 میلی متر است ، در حالی که طول 5480 میلی متر است. علاوه بر این ، یک چاله با قطر خارجی 500 میلی متر نصب شد. ویژگی های دیگر جمع کننده پایه های مخروطی تقویت شده ، نازل های فن آوری با فلنج اتصال و عناصر اتصال است.

    回复删除
  4. کارخانه تولید سپتیک تانک ناب زیست، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک و استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت ناب زیست مراجعه نمایید

    回复删除
  5. به دلیل وجود PVC مبهم ، احتمال انسداد در سوراخ ها و همچنین تغییر در طول و عرض سوراخ های لوله زهکش پی وی سی بسیار نادرتر از سایر لوله های پلیمری سوراخ شده است. به همین دلیل ، لوله های سوراخ شده با PVC پرمصرف ترین لوله پلیمری در بخش زهکشی هستند. به دلیل راه راه (کنگره) لوله تخلیه شرکت ناب زیست ، بلبرینگ حلقه آنها بسیار بالاتر از لوله های مسطح است. زهکشی عمیق آبهای زیرزمینی شامل تخلیه آب نفوذی به لایه های زیرسازی و روسازی است که سه منبع اصلی به شرح زیر است.

    回复删除
  6. مکانیزم عملکرد یک سپتیک تانک:
    درون مخزن سپتیک تانک فرآیند بیولوژیکی بی هوازی و فرایند فیزیکی متعادل سازی ته نشینی استفاده می شود. در تشریح مکانیزم تصفیه فاضلاب ابتداعا فاضلاب توسط شبکه جمع آوری فاضلاب جمع آوری شده و به فلنچ ورودی سپتیک تانک منتقل می شود به مرور جامدات آن ته نشین شده و چربی و روغن با چگالی کمتر از فاضلاب در روی سطح شناور می شود. باکتری ها و میکروارگانیسم های بیهوازی فاضلاب می توانند در آنجا رشد کنند و با تغذیه از فاضلاب سبب کاهش بار آلودگی فاضلاب گردند و پس از مصرف مواد آلی موجود در فاضلاب آن را به صورت گاز کربن آزاد کنند که این گاز توسط یک لوله در بالای سپتیک تانک تعبیه شده خارج می شود
    تغذیه باکتری ها از فاضلاب نه تنها تولید گاز میکند و بار آلودگی فاضلاب را کاهش می دهد سبب همضم بی هوازی لجن ته نشین شده در سپتیک تانک نیز می گردد، لازم به ذکر است پس از مدتی سپتیک تانک تخلیه شود و این نکته رو در نظر داشت در زمان تخلیه سپتیک تانک به طور کلی تخلیه نشود مقداری لجن حاوی باکتری ها و میکروارگانیسم های تصفیه فاضلاب درون دستگاه باقی بماند این عمل ریست کردن دستکاه سپتیک تانک می گویند.
    سپتیک تانک ثقلی:
    روش ثقلی سپتیک تانک های ناب زیست ابتدا یک پیش تصفیه بر روی فاضلاب صورت می گیرد و مشکلی جهت تامین سرعت خودشستشویی وجود ندارد چون مواد جامد معلق درشت در سپتیک تانک مانده و اختلالی در تامین سرعت خودشستشویی ایجاد نمی کنند
    روش ثقلی برای جوامع کوچک کاربرد دارند و چون قطرها کوچک هستند، می توان از لوله های پلاستیکی استفاده نمود زیرا خوردگی این نوع لوله ها کمتر است و مشکل نشتاب وجود ندارد
    فاضلاب بدون هیچ پیش تصفیه ای وارد شبکه جمع آوری شده و به صورت ثقلی به سمت تصفیه خانه حرکت می کند. حداقل قطر لازم 150 تا 200 mm است. جهت جلوگیری از رسوب جامدات معلق، حداقل قطر 6 متر بر ثانیه حفظ باید گردد. جهت تمیز کردن آنها وجود منهول الزامیست. بدلیل آب بند نبودن کامل شبکه جمع آوری سنتی، یکی از مشکلات اصلی Infiltration یا نشتاب به داخل و Exfiltration یا نشتاب به خارج می باشد. در این روش قطر شبکه کم است ( حدود 25 تا 50 mm ) و لوله های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند
    لوله های خروجی از منازل، در ابتدا وارد سپتیک تانک می گردند. بدلیل اینکه در این حالت مواد جامد قابل ته نشینی وجود ندارد. سیستم با قطر کم و شیب کمتر قادر به انتقال فاضلاب خواهد بود. این سیستم به دلیل اینکه کاملا آب بند می باشد، امکان نشتاب به داخل و یا خارج وجود ندارد. عمق کارگذاری لوله ها در این سیستم حدود 9/ متر می باشد.

    回复删除
  7. لوله پلی اتیلن 3 اینچ:
    لوله پلی اتیلن 3 اینچ از مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته می شود و دارای ویژگی های خاصی است؛ وجود خصوصیات برجسته در این لوله ها موجب شده است در شبکه های انتقال آب و فاضلاب از آن ها استفاده فرآوان شود. کاربرد دیگر لوله پلی اتیلن 3 اینچ، نصب در شبکه های آبرسانی کشاورزی و زهکشی است.
    مواد پلی اتیلن که برای ساخت این دسته از لوله ها استفاده می شوند شامل گریدهای پلی اتیلن PE80 و PE100 می باشند. این مواد از مشتقات نفت خام هستند و در پالایشگاه تولید می شوند.
    لوله های پلی اتیلن در سایز 3 اینچ، هم به صورت سطحی و هم به شکل دفنی در زیر زمین (با عمق کم) به کار می روند. استفاده از این لوله ها در شبکه های انتقال آب از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. این لوله های پرکاربرد در برابر اشعه مضر خورشید مقاوم هستند. انعطاف پذیری، دوام و طول عمر بالا از مزیت های دیگر لوله پلی اتیلن 3 اینچ می باشد.
    لوله های پلی اتیلن 3 اینچ در برابر شرایط مختلف محیطی نظیر سیالات اسیدی، آب های سخت، فشارهای بالا، رشد باکتری ها و … مقاومت خوبی دارند. از این لوله ها در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری استفاده می شود.
    لوله پلی اتیلن 3 اینچ هم به عنوان لوله های اصلی انتقال دهنده آب و فاضلاب در حجم کم و هم به عنوان انشعابات متوسط در شبکه های بزرگ آبرسانی می توانند نصب شوند. البته لازم به ذکر است که در مواردی که میزان فشار آب درون لوله از حد مجازی بیشتر باشد، باید از لوله های پلی اتیلن با سایز بزرگ تر از 3 اینچ استفاده کرد.
    لوله پلی اتیلن 500 میلی متر 16 بار:
    لوله پلی اتیلن 500 میلی متر از مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا با گرید تجاری PE80 و PE100 ساخته می شوند. به طور کلی لوله پلی اتیلن به دو دسته لوله های تک جداره و دوجداره تقسیم بندی می شوند.
    لوله های پلی اتیلن تک جداره در قطرهای کوچک تر تولید می شوند و برای کاربردهای ساده تر مناسب هستند؛ این دسته از لوله ها بیشتر برای انتقال آب و زهکشی در کشاورزی، محافظت از کابل های برق و مخابرات و آبیاری محصولات کشاورزی و گلخانه ای به کار می روند. لوله های پلی اتیلن دوجداره با نام لوله کاروگیت و لوله های اسپیرال شناخته می شوند و اکثراً برای شبکه های لوله کشی کوچک و بزرگ انتقال دهنده آب و فاضلاب مناسب هستند.
    لوله پلی اتیلن 500 میلیمتر در شاخه های 2 و 12 متری تولید می شود. نکته بسیار مهم در مورد قیمت لوله پلی اتیلن 20 اینچ ، نوع کاربری، وزن لوله و فشار اسمی آن است. قطر و ابعاد لوله پلی اتیلنی یکی دیگر از موارد تأثیرگذار بر قیمت این لوله ها می باشد.
    کمترین فضای لازم برای نگهداری در انبار
    مقاومت در برابر کشش در هنگام نصب
    مقرون به صرفه لودن و پایین بودن حجم
    مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش و مواد شیمیایی که در کشاورزی استفاده می شود
    وزن سبک این نوع لوله ها
    ساخته شده از بهترین مواد اولیه جهت کیفیت بالا

    回复删除
  8. هیدروسیکلون مورد استفاده می تواند از جنس آهن کربن استیل st37 باشد یا کربن استنلس استیل 304 و یا حتی در مواقعی از s.s316 نیز استفاده می کنند.

    بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع هیدروسیکلون از جنس فلزی می باشد. ولی در مواردی که آب ورودی دارای خورندگی می باشد، سستم فیلتر سیکلونی از جنس استیل و یا FRP ساخته می شود.

    همچنین میتوان در موارد خورندگی محلول ورودی، هیدروسیکلون با آهن ساخته شود و سپس توسط اسپری عملیات کوتینگ انجام شود و پوشش های ضد خوردگی بر روی فیلتر سیکلون اعمال گردد.

    در آماده سازی برای پوشش، فیلترها با یک لایه مخصوص فسفات روی ارائه می شوند. این روش چسبندگی مناسب روکش را تضمین می کند و از زنگ زدگی لایه داخلی محافظت می کند. متعاقباً، پوشش پلی استر قبل از اینکه در کوره سخت شود، به صورت الکترواستاتیک، هم در داخل و هم از خارج اعمال می شود. کل فرآیند شامل 7 مرحله است و منجر به یک پوشش عالی با ضخامت تقریباً 120 میکرون می شود.

    回复删除
  9. مخزن اسید سقفی شناور خارجی
    یک https://telegra.ph/acid-tank-07-06
    سقفی شناور خارجی معمولی شامل یک پوسته فولادی استوانه ای با روکش باز است که مجهز به سقفی است که روی سطح مایع ذخیره شده شناور است و با سطح مایع بالا و پایین می رود. سقف شناور از یک عرشه، اتصالات و سیستم مهر و موم لبه تشکیل شده است. عرشه های سقف شناور از صفحات فولادی جوش داده شده ساخته شده اند و در سه نوع کلی می باشند.. پانتونی، پانتونی و دو طبقه.
    اگرچه عرشه‌های پانسی متعددی در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما روند فعلی به سمت سقف‌های شناور پانتونی و دوطبقه است.
    تولیدکنندگان نسخه‌های مختلفی از این نوع پایه عرشه‌های شناور را عرضه می‌کنند، که برای تأکید بر ویژگی‌های خاص، مانند تماس کامل مایع، ظرفیت حمل بار، پایداری سقف، یا چیدمان پانتون طراحی شده‌اند. سطح مایع توسط عرشه شناور پوشیده شده است، به جز در فضای حلقوی کوچک بین عرشه و پوسته. عرشه ممکن است با مایع تماس پیدا کند یا مستقیماً بالای سطح روی پانتون ها شناور شود.
    مخزن اسید مجهز به سیستم آب بندی لبه ای هستند که به محیط سقف متصل شده و با دیواره مخزن اسید با بالا و پایین رفتن سقف، سیستم مهر و موم لبه روی دیواره مخزن می لغزد. عرشه شناور همچنین مجهز به اتصالاتی است که به عرشه نفوذ می کند و عملکردهای عملیاتی را انجام می دهد. طراحی سقف شناور خارجی به گونه ای است که تلفات تبخیری از مایع ذخیره شده محدود به تلفات ناشی از سیستم آب بندی لبه و اتصالات عرشه (تلفات ذخیره سازی ایستاده) و هرگونه مایع در معرض روی دیواره های مخزن (اتلاف خروج) است.
    مخزن اسید سقف شناور داخلی
    آن تانک دارای هر دو، یک سقف ثابت دائمی و یک سقف شناور در داخل است. دو نوع اساسی از مخزن اسید داخلی وجود دارد.
    مخزن اسید که در آنها سقف ثابت توسط ستون های عمودی داخل مخزن اسید پشتیبانی می شود
    مخزن اسید با سقف ثابت خود نگهدار و بدون ستون های پشتیبانی داخلی
    سقف ثابت لزوماً عاری از منافذ نیست، بلکه کل منطقه پلان باز کشتی را در بر می گیردمخزن اسید که برای استفاده از مخزن اسید داخلی بهسازی شده اند، معمولاً از نوع اول هستند، در حالی که مخزن اسید خارجی که به یک مخزن اسید داخلی تبدیل شده اند، معمولاً دارای سقف خود نگهدارنده هستند.
    مخزن اسید که در ابتدا با سقف ثابت و سقف شناور داخلی ساخته می شوند ممکن است از هر دو نوع باشند. مخزن سقف شناور داخلی دارای سقف ثابت دائمی و سقفی است که در داخل مخزن اسید روی سطح مایع (عرشه تماس) شناور است یا بر روی پانتون هایی که چندین اینچ بالاتر از سطح مایع قرار دارد (عرشه غیر تماسی) پشتیبانی می شود. سقف شناور داخلی با سطح مایع بالا و پایین می رود.
    مخزن اسید خارجی گنبدی
    مخزن اسید دارای نوع سنگین عرشه هستند که در مخزن اسید و همچنین سقف ثابت در بالای پوسته مانند مخزن اسید استفاده می شود. مخزن اسید معمولاً از مقاوم سازی مخزن سقف شناور خارجی با سقف ثابت حاصل می شود.
    همانند مخزن اسید ، عملکرد سقف ثابت این نیست که به عنوان یک مانع بخار عمل کند، بلکه مانع وزش باد می شود. نوع سقف ثابتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، سقف گنبدی آلومینیومی خود نگهدارنده است که ساخت پیچ و مهره ای دارد. مانند مخزن اسید آزادانه توسط دریچه های گردشی در بالای سقف ثابت تخلیه می شوند. با این حال، اتصالات عرشه و مهر و موم لبه ها، اساساً مشابه مخزن اسید هستند.
    نصب مخزن اسید
    مخزن اسید هم برای خدمات بالای زمینی و هم برای خدمات زیرزمینی ساخته می شوند. مخزن اسید معمولاً از فولاد، فولاد با روکش فایبرگلاس یا پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس ساخته می شوند. مخزن اسید سازی کوچکی هستند.
    مخزن اسید طوری ساخته می شوند که طول مخزن اسید از شش برابر قطر بیشتر نباشد تا از یکپارچگی سازه اطمینان حاصل شود. مخزن اسید معمولاً مجهز به دریچه ‌های فشارخلاء، دریچه‌های گیج و چاه‌های نمونه و منهول هستند تا دسترسی به این مخازن را فراهم کنند. علاوه بر این، مخزن اسید زیرزمینی ممکن است به صورت کاتدی محافظت شوند تا از خوردگی پوسته مخزن اسید جلوگیری شود. حفاظت کاتدی با قرار دادن آندهای قربانی در مخزن اسید که به یک سیستم جریان تحت تاثیر متصل هستند یا با استفاده از آندهای گالوانیکی در مخزن انجام می شود. با این حال، حفاظت کاتدی داخلی دیگر به طور گسترده در صنعت نفت استفاده نمی شود، به دلیل بازدارنده های خوردگی که اکنون در اکثر فرآورده های نفتی تصفیه شده یافت می شود.

    回复删除